TO BYĆ MOŻE DROBNY KROK DLA LUDZKOŚCI, LECZ KOLOSALNY KROK DLA CIEBIE...

(zresztą daj spokój ludzkości i zadbaj o swoje potrzeby na niespotykana dotąd skalę)
Augustowski kosmodrom otwiera podwoje dla turystycznych ekspedycji orbitalnych. Nasz wahadłowiec (zwany pieszczotliwie „motoparalotnią”) wyposażony jest w moduł napędowo-nośny zapewniający wielokrotne starty i lądowania (gwarancja obu w tych samych ilościach).
Koniec z uciążliwym marnotrawstwem paliwa i silników porzucanych bezpowrotnie po wyjściu z atmosfery. Nigdy więcej smogu i zabójczych przeciążeń po ryzykownych startach rakietowych.

Lekki i ekologiczny wahadłowiec zaniesie Cię w przestrzeń pozaziemską i sprowadzi bezpiecznie na macierzystą planetę w komfortowy i porywająco lekki sposób! Niezależnie od tego, czy Twoja podróż jest motywowana pobudkami badawczymi, rozrywkowymi, czy.. no nie zadajemy niewygodnych pytań.. orbita okołoaugustowska i Księżyc nad nią stoją przed Tobą otworem!

Nasza załoga na pokładzie (w skład której wejdziesz mogąc obserwować lot z pozycji pilota!) i w Obsłudze Naziemnej Kosmodromu już o to zadba, by Twój rychły powrót w przestworza był kwestią niedługiego czasu..

LOTY I CENY

20 minut -> 500zł

20 min. - Krótki, ale treściwy lot suborbitalny. Ojczyzna słyszy, Ojczyzna wie /Gdzie jej syn leci w niebo… - śpiewał sobie Jurij Gagarin, gdy w 1961 r., siedząc w ciasnej sferycznej kabinie załogowej statku kosmicznego Wostok, stał się pierwszym człowiekiem w kosmosie (po Panu Twardowskim). I chociaż wahadłowiec ChillMoon znacznie różni się od radzieckiego Wostoka, to dwadzieścia minut spędzonych na jego pokładzie pozwoli poczuć frajdę ze startu, szybkiego zwiedzania przestrzeni z niskiej orbity i bezpiecznego lądowania. Przy czym, co ważne, pozwalamy na swobodny dobór repertuaru piosenkowego - nie muszą to być hymny śpiewane przez Bohatera Związku Radzieckiego.

40 minut -> 800zł

40 min. – Kosmiczne wrażenia z długiego lotu. 8 marca 2019 roku misja Crew Demo-1 przeprowadzona w ramach przygotowań do kosmicznych komercyjnych lotów załogowych zakończyła się sukcesem. Pasażerami pierwszego lotu testowego statku Dragon byli manekin Ripley i maskotka Ziemi, które bez problemu dotarły do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Jesteśmy pod wrażeniem i trzymamy kciuki za firmę SpaceX, tym bardziej że ChillMoon już od dawna na orbitę wynosi żywych ludzi, nie zawracając sobie głowy żadnymi manekinami (maskotki są dozwolone).

60 minut -> 1000zł

60 min. – To jak wyprawa na inną planetę. „Orzeł” wylądował – zameldował 20 lipca 1969 r. Neil Armstrong lądując na Księżycu. Kilka godzin później wraz z kolegą raźno ruszyli na spacer po Srebrnym Globie, upychając do kieszeni prawie 22 kg kamieni i piasku księżycowego. I mimo że zawiózł ich tam statek kosmiczny obsługiwany przez komputery o mocy obliczeniowej porównywalnej z tą, jaką dysponują programatory do pralek automatycznych, misja okazała się spektakularnym sukcesem (jeśli pominiemy teorie spiskowe). Godzinna wyprawa z ChillMoon nie pozwoli niestety na zebranie jakichkolwiek skał, łupków czy otoczaków, ale zagwarantuje poziom emocji zbliżony do tych, jakie przeżywali pierwsi lunonauci.

VOUCHERY PODARUNKOWE

Nasz Voucher Podarunkowy

...to nie jest zwykły prezent, to nawet nie jest bilet na pokład naszego gwiezdnego wahadłowca... To zaproszenie do załogi! Przez pewien ważny moment, Twoja obdarowana osoba stanie się honorowym członkiem eskadry odkrywców i zajmie miejsce tuż koło naszego Komandora.
Siedzisz z bliską osobą i słuchasz starego, dobrego Franka S (właśnie śpiewa „Fly me to the Moon”) i mniej więcej w czasie potrzebnym do rozkoszowania się piękną, wspólną chwilą ktoś inny już przygotowuje dla Ciebie prawdziwy odlot...

Dosłownie 😀

Mam Voucher i co dalej?

1. Na podany niżej nr napisz SMS o treści:
"Cześć, chcę umówić się na lot (i tu podaj nr Vouchera widoczny na odwrocie).
2. Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to możliwe i dogramy dogodny termin, jednocześnie opowiemy jak się przygotować.

Od tej chwili Twój Voucher jest aktywny.

Do zobaczenia na pokładzie...

KAROLINA / Oficer Obsługi Naziemnej

Tel. 514 354 951

SKĄD STARTUJEMY ?

Lądowisko - Kosmodrom
Tu startujemy i lądujemy wahadłowcem ChillMoon. Abyś mógł załapać się na misię, najpierw sprawdzimy Twoją orientację. Wyjeżdżasz z Augustowa w kierunku Białegostoku, mijając po lewej stronie myjnię i parking dla tirów. Gdy zaczną się ogródki działkowe (po lewej), jedź dalej ok 300m. Pierwszy zjazd na pola po prawej stronie jest Twój, śmiało kontynuuj jazdę polną drogą ok. 200m. Witamy na pokładzie.

FAQ

FAQ

Czyli najczęściej zadawane pytania i nasze odpowiedzi. Będziemy rozszerzać ten dział, bo kto pyta - nie błądzi, także jeśli chcesz o coś zapytać - śmiało 🙂

Zdajemy sobie sprawę, że taki lot to spore przeżycie i pytania są czymś naturalnym, dlatego jeśli tutaj nie znajdujesz odpowiedzi, to bez krępacji - pytaj.

Polecisz z pilotem, który czynnie uprawia paralotniarstwo od 2000 roku, wcześniej latał też na szybowcach, a od 2010 roku ma licencję na pilotowanie samolotów (nie prowadził jedynie wachadłowców, ale za to pare razy siedział w helikopterze). Po za dużym doświadczeniem w lotnictwie i aerodynamiczną łysiną, posiada wszystkie uprawnienia, ważne badania lotniczo-lekarskie, oraz obowiązkowe ubezpieczenie OC, dzięki czemu może bezpiecznie i legalnie wzbić się z Tobą w przestworza. Prowadzi działalność gospodarczą i wystawia rachunki za lot. Zadbaliśmy też o najlepszy możliwy sprzęt z tak wysokiej półki, że potrzebowaliśmy drabiny by po niego sięgnąć. Zestaw do lotów (skrzydło, trajka, slilnik, spadochron ratunkowy) jest nowy, fabryczny i gotowy do bezpiecznych eksploracji podniebnych przestrzeni.

4 x TAK

  • dobieramy odpowiednią pogodę
  • korzystamy z bezpiecznego startowiska
  • używamy najlepszego sprzętu
  • mamy doświadczenie i umiejętności

Wiadomo, że najbezpieczniej jest u mamy, ale robimy wszystko, by w kwestii bezpieczeństwa być konkurencją dla każdej rodzicielki. No i która mama może przewieźć Cię motoparalotnią?

Polecimy wygodną 3 kołową trajką podczepioną do nowoczesnego i bezpiecznego skrzydła paralotni. Pilot siedzi z tyły i kontroluje przebieg lotu, Ty zajmujesz miejsce z przodu. Tak, inaczej niż w samochodzie, ale dzięki takiemu rozwiązaniu nic nie przesłania Ci widoków i w pełni możesz doświadczać przestrzeni. No to startujemy! Skrzydło paralotni napełnia się (mieszaniną azotu i tlenu), start jest łagodny (jak Mahatma Gandhi), ale zdecydowany (jak Józef Stalin). Nabieramy wysokości i lecimy zgodnie z trasą, którą ustaliliśmy. Mamy ze sobą kontakt radiowy, więc w trakcie lotu możemy zmieniać kurs czy wysokość lub jeśli tak zdecydujesz zawrócić do lądowania. Gdy lot dobiega końca, wracamy nad lądowisko, obniżamy pułap, ustawiamy się na wprost “do pasa”, gasimy silnik i szybujemy przez chwilę w ciszy, by łagodnie wylądować na miękkiej jak brzuch zapaśnika sumo trawie.

A jakże! Twój komfort jest następny na liście priorytetów – zaraz po bezpieczeństwie. Polecimy wygodną trajką, w której usiądziesz z przodu, a za plecami będziesz miał pilota. Skojarzenie ze współczesną rikszą rowerową jak najbardziej na miejscu z tą różnicą, że nasza “riksza” będzie unosić się kilkaset metrów nad ziemią. Wszystko pomyślane tak, by nic nie przesłaniało Ci widoków oraz frajdy z podniebnego spaceru.

Starannie dobieramy pogodę lotną, zwracając uwagę na istotne czynniki:

  • wiatr do 5m/s
  • minimalna podstawa chmur ok 200m
  • dobra widzialność pozioma 
  • brak jakiegokolwiek opadu

Przeważnie latamy wieczorami (turbulencje już śpią), gdy powietrze jest najspokojniejsze. Jest to ok 2-3 godzin przed zachodem słońca, obojętnie czy jest to lato czy jesień – reguła 3 godzin jest niezmienna (wiadomo, że latem jest to inna godzina niż jesienią).

W ciągu dnia turbulencje przeważnie żwawo harcują, więc lot w taką pogodę mógłby znacząco wpłynąć na komfort, a przecież zależy nam, by było Ci jak najprzyjemniej.

Nic. Po prostu spokojnie poszybujemy, a trochę ciszy nie zaszkodzi. Zawsze staramy się mieć na tyle wysokości, by z każdego miejsca, gdzie ewentualnie mógłby zgasnąć silnik, dać radę spokojnie wylądować w bezpiecznym terenie.

Skrzydło certyfikowane jest do 350kg masy startowej. Licząc, żę pilot+cały zestaw waży ok. 220 kg, to zostaje nam jeszcze 130kg dla pasażera. Także spokojnie, możesz zjeść hamburgera.

Dolatujemy do miejsca lądowania, zniżamy się do wysokości ok. 30m nad ziemią i gasimy silnik. Na wysokości ok. 2m wypłaszczamy lot i gładziutko dotykamy kołami ziemi.

Jesteś nie tyle pasażerem, co członkiem załogi latającej i przed startem otrzymasz krótką instrukcję. Twoim głównym zadaniem będzie zrelaksowanie się i podziwianie widoków. Dozwolone jest wydawanie okrzyków ekscytacji (np.”juhuu”, “no to fruuu”), a uśmiech na twarzy wręcz wskazany.

Z Chęcią zabralibyśmy każdego, ale polecieć z nami może tylko osoba pełnoletnia, której ogólny stan zdrowia jest określany jako dobry.

Przed startem założysz wygodny kask, który wyposażony jest w łączność radiową z pilotem. Będziemy mogli swobodnie rozmawiać i słuchać nawzajem swoich odgłosów zachwytu podczas całego lotu.

Na fizjologię nie ma rady. Masz stały kontakt z pilotem, więc w każdej chwili możemy zmienić wysokość, złagodzić zakręty lub polecieć w kierunku lądowiska i wylądować.

Tak jakbyś wybierał się na wolną przejażdżkę motocyklem – wszystko zależy od temperatury na dworze. Zalecamy luźny strój, żebyś mógł swobodnie unosić ręce w euforii.

ZAŁOGA CHILLMOON

Komandor Lotów Ekspedycyjnych MICHAŁ CHILMON - latał na X-wingach i krążownikach C-28 Starej Republiki, specjalizując się w solarnych żaglowcach (zwanych na Ziemi motoparalotniami) co tylko pokazuje, że doświadczenie to jego drugie imię. Bezpieczeństwo i profesjonalizm to pierwsza zasada, kolejne to frajda, wolność i odkrywanie nowych przestworzy. Używa jedynie fabrycznie nowego, certyfikowanego sprzętu.
⋅ pilot paralotni od 2000 roku
⋅ pilot motoparalotni od 2003 roku
⋅ pilot paralotni i motoparalotni tandemowej od 2010 roku
⋅ pilot samolotowy (PPL) od 2011 roku
⋅ pilot motolotni od 2021 roku

Oficer Obsługi Naziemnej KAROLINA KUPIŃSKA – Zawsze wylądujesz bezpiecznie. To dewiza tej niezastąpionej specjalistki ds. Obsługi Naziemnej. Co prawda nie słyszy się u nas w interkomie sygnału „Pani Karolino, mamy problem..”, to wiedz, że nasza Oficer, Dowódczyni Kosmodromu poradzi sobie lepiej, niż jakiś tam Houston z każdą sytuacją. W rękach naszej naziemnej załogi, Twoje bezpieczne powroty i nie zakłócone ekspedycje są gwarantowane.

UMÓW SIĘ NA LOT JUŻ DZIŚ

Tel. 507 286 256

MICHAŁ / Komandor Lotów Ekspedycyjnych

Tel. 514 354 951

KAROLINA / Oficer Obsługi Naziemnej